Language
Dansk  English  Norsk  Svenska
Book et møde
+45 98 19 39 30

Rådgivning

Abekatten Klatrevægge A/S har igennem mere end 20 år arbejdet med at realisere forskellige klatreinstallations projekter i alle størrelser og udformninger.

Her kan du finde hjælp og inspiration til at realisere netop dit projekt.

Fra idé til virkelighed

Uanset om din idé tager afsæt i en økonomisk ramme, en drøm eller en behovsanalyse, så er det vigtigt at vi fra begyndelsen får defineret under hvilke konditioner klatreinstallationen skal fungere.

Nogle af de spørgsmål du altid bør stille dig er:

- Hvad skal installationen bruges til (aktiviteter og målgrupper)?
- Hvilke muligheder giver de fysiske rammer?
- Hvilken økonomi har projektet til rådighed?

1. Indledende samtale

Et typisk projektforløb starter som regel med en samtale, hvor vi prøver at blive klare på jeres ideer og og behov. Denne samtale foregår typisk i telefonen.

2. Tilblivelse af et tilbud   

I forbindelse med samtalen vil vi ofte bede om at sende et par billeder af området, hvor klatreinstallationen skal opføres — dertil nogle grov-mål. Efterfølgende vil vi udarbejde et første tilbud, som giver et godt billede af hvad installationen ca. vil koste og om der er nogle ting, som du bør være opmærksom på. Nogle gange vil det være fordelagtigt for begge parter, at vi mødes på lokaliteten. I sådanne tilfælde vil vi samtidigt foretage en opmåling af området tiltænkt installationen. Tilbuddet vil typisk bestå af udspecificering af klatrevæggen samt 1-3 referencer på allerede opførte installationer, som kunne imødekomme jeres behov.

3. Udarbejdelse af design

Når I har afklaret om projektet skal fortsættes, er der tid til at udarbejde et reelt design. Dette kræver en uddybende samtale om jeres behov, samt en nøjagtig opmåling af lokaliteten. Designet udarbejdes som en 3D model, så man nemmere kan forestille sig væggens rummelighed. Her vil vi typisk også arbejde med farve- og materialevalg. Det tager typisk 2-3 omgange, før I er klar til at godkende klatrevæggen. Er det et større projekt, er der større behov for møder — ellers foregår tilpasningen af designet via mail og telefon.

4. Produktion af klatreinstallationen

Når designet er godkendt, går vi i gang med først at projektere og efterfølgende producere installationen. Denne proces foregår delvist digitalt og er automatiseret for at opnå det bedste resultat. Afhængigt af væggens størrelse går der typisk 4-5 uger fra ordreafgivelse til væggen er færdigproduceret.

5. Montage og aflevering

Når datoen for montagen er fastlagt, er vi klar med mandskab, lift og en masse værktøj. En bouldervæg på 50 kvm. tager typisk 2-3 dage at montere, mens en høj klatrevæg på 100 kvm. tager 3-4 dage. Når montagen er færdig, overdrager vi væggen til jer sammen med en servicemappe, som indeholder alle de ting som kræves jf. Dansk Standard. Vi tilstræber at jeres projektforløb bliver så smidigt som muligt, hvilket lykkedes bedst gennem en tæt dialog.

6. Byg-Selv

I de tilfælde hvor der er tale om Byg-selv løsninger, får I en melding om hvornår materialerne er klar til afhentning hos os. Der følger naturligvis tegninger med og hvis I behøver det, så tilbyder vi en tryghedsaftale. 

Har du brug for vores ekspertise, så kontakt os gerne.

Kontakt

Udbudsmateriale

Vi bliver ofte kontaktet af arkitekter og bygherrer, som har besluttet sig for en klatreinstallation, men som ikke er afklaret med hvordan den præcis skal udformes samt hvilke regler og normer der gælder for området — herunder fx Dansk Standard for klatrevægge og og legepladser. I disse tilfælde stiller vi gerne vores viden til rådighed, og kan således hjælpe med både at få konkretiseret ideer, udarbejdet overslagspriser og hvis det er aktuelt, også udbudsmaterialet.

Vi har udarbejdet en skabelon til udbudsmaterialet som hjælper dig med at tage stilling til de vigtigste ting og således ikke overser noget essentielt i forbindelse med udbud.

Har du behov for at der udarbejdes konkrete designs og/eller konstruktionstegninger, er det også noget vi kan være behjælpelige med.

Kundebesøg 

Er du i gang med at realisere en klatreinstallation og er kommet så langt, at du har lokaliteten på plads og en rimelig indikation af væggens omfang, så vil vi meget gerne komme ud til dig for en snak om dine muligheder. Formålet med et kundebesøg er, at få afklaret hvilke specifikke behov I har og hvilken type klatreinstallation, som bedst vil opfylde dette. I fællesskab vil vi komme frem til hvordan faciliteten udnyttes bedst og hvordan klatrevæggen i grove træk skal se ud. Desuden vil det ofte være interessant at tale om hvilke aktiviteter en evt. ny klatrefacilitet vil føre med sig, og hvordan I bliver bedst rustet til dette.

Brandklassifikation

Uanset om en klatrevæg eller anden klatreinstallation opføres inde eller ude, kan der i visse tilfælde stilles krav om forskellige brandklasser – både ift. klatreinstallationen og faldunderlaget. Vi har mange års erfaring med at få klatreinstallationer godkendt af brandmyndigheder og kan således være behjælpelige med både dokumentation af vores materialer samt anden vejledning.

Fondsansøgning

For at en ny klatrefacilitet skal kunne realiseres, kræver det nogle midler. Er du I en situation, hvor du gerne vil have udarbejdet støttemateriale til din fondsansøgning kan vi være behjælpelige med dette. Vi har mulighed for at lave alt fra prospekter til konstruktionstegninger — desuden har vi stor erfaring i at lave grafiske 3D modeller og visualiseringer. Uanset hvad du tænker, som kan fremme din ansøgning, så vil vi kunne være behjælpelige. Mangler du konkrete forslag til mulige fonde, er det også noget vi kan vær behjælpelige med.

Faldunderlag

Når der opføres en klatreinstallation, skal faldunderlagets kvalitet oftes tages i betragtning. Kravene til faldunderlag er forskellige afhængigt af væggens udformning, højde og formål. Uanset hvilken klatreinstallation du arbejder med, så kan vi hjælpe dig med at vælge det mest optimale faldunderlag. 

 

 

Byg selv

genEsis

Børneværelset

Vægtjek

Accepter cookies

www.abekatten.dk bruger cookies bl.a. til at udarbejde statistik over anvendelsen af sitet.

Abekatten APS

 
 Telefon

+45 9819 3930

  
 
E-mail

info-abekatten@abekatten.dk

  
 
Adresse

Korshøjvej 2
8600 Silkeborg



Sikker betaling

Quickpay er PCI certificeret, og al kommunikation foregår krypteret via en sikker forbindelse.

 

Vi modtager

Vi modtager Dankort og eDankort i butikken